Mensen zien een presentatie vaak als een lang verhaal met veel sheets en weinig interactie. De vraag is niet of, maar wanneer je de toehoorders kwijtraakt. Op deze training leert u hoe u mensen op het puntje van hun stoel houdt en tot samenwerking uitnodigt.
Waardering
Deze training wordt door deelnemers gewaardeerd met een gemiddelde score van een 8 en een Net Promotor Score® (NPS) van +26.
Deelnemers zeggen: “Prima aanpak, kort en bondig en met bruikbare handvatten die goed blijven hangen. Voor iedereen die effectiever wilt communiceren.”
Doel
Het aanleren van technieken om het maximale uit een presentatie te halen, dat wil zeggen het leren neerzetten van een overtuigende, originele en persoonlijke presentatie die tot samenwerking uitnodigt.
Niveau
De training wordt aangeboden voor personen die de basis van effectief presenteren wil leren en voor ervaren sprekers die specifieke onderdelen willen verbeteren.
De training beslaat een dagdeel. In het eerste gedeelte gaan we in op de theoretische achtergrond van 300 seconden presentaties (bijv. relevante technieken, tips en tricks) en hoe deze techniek zich verhoudt tot de traditionele presentatie en de elevator pitch. In het tweede gedeelte krijgt u de mogelijkheid om in een veilige omgeving uitgebreid te oefenen. Er wordt tijdens de training gewerkt met videobeelden uit de praktijk.
Tijdens de training leert u:
Authentiek te presenteren, uw publiek in te schatten en hierop in te spelen, hoe u onder tijdsdruk toch op een ontspannen en overtuigende manier uw boodschap kunt overbrengen, manieren om verhaal en beeld te combineren, hoe u kunt verkopen zonder te verkopen, lichaamstaal, stem en intonatie effectief in te zetten en hoe u de spanning in uw verhaal opbouwt en de aandacht vasthoudt.
Arno Rutte portfolio strateeg van Menzis
“Frismakers weet een bijeenkomst neer te zetten waar mensen uit een andere business maar met dezelfde ervaringen je écht een nieuwe kijk op zaken geven. In één dag meer inzichten dan in weken training.”