Actueel

Ricoh Open, 10 juni 2016, Rosmalen. 50 Vernieuwers afkomstig uit uiteenlopende branches (zie onderstaande logo’s) deelden hun laatste inzichten tijdens het jaarlijkse Frismakers event. Vernieuwen is al lang niet meer het domein van alleen techneuten en ontwikkelaars. Ook de afdelingen HR, marketing, communicatie en verkoop, maken het verschil in het toekomstig bestendig maken van de organisatie.

Louis Dietvorst, Enterprise architect bij Enexis, beet de spits af met een presentatie over Social innovation. Hoe Enexis met toekomst scenario’s haar omgeving uitnodigt tot dialoog over de toekomst van de energie voorziening. Zijn motto is dat van Pippi Langkous en luidt: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan!”.

collage-klein

Rick Haas, business manager bij Ricoh, vertelde hoe hij urgentie op zijn afdeling creëerde om te veranderen. In tegenstelling tot de traditionele aanpak die mensen tot veranderen uitnodigt door een wenkend perspectief te creëren, pakte Rick het anders aan. Hij maakte de huidige situatie onaantrekkelijk door de vaste omzetstromen van zijn afdeling apart onder te brengen. Hiermee werd pijnlijk duidelijk dat het overige deel van zijn team niet rendabel was. Hiermee toonde Rick tijdens zijn presentatie aan dat als je snel wilt veranderen, dat het dan werkt om de de huidige situatie genadeloos aan te vallen en deze zo onaantrekkelijk te maken.

—-
De management samenvatting van de overige presentaties komen 21 juni online.

Programma

Deze bedrijven waren aanwezig op 10 juni jl.

Deel dit
Back to top