Actueel

Innoveren is corebusiness voor jouw organisatie.
En omdat succesvol innoveren helemaal niet makkelijk is,
helpen wij elkaar een handje.
 


Vijftig vernieuwers actief binnen de Frismakers community delen deze ochtend hun kennis met elkaar. Het programma bestaat uit een mix van hoogwaardige pitches en verdieping in kleine groepjes. Op uitnodiging van Ricoh, kunnen de gasten van Frismakers deze dag tevens genieten van het grastennistoernooi Ricoh Open.

# Vrijdag 10 juni van 9:00 tot 12:00 uur Frismakers programma
# Aansluitend Ricoh Open Workspace programma & genieten van de tenniswedstrijden
# Locatie: Grastennistoernooi Ricoh Open in Rosmalen
# Deelname is kosteloos en inschrijven is verplicht


Programma
9:00 Ontvangst en koffie
9:30 Welkom Ricoh & presentatie programma Frismakers
9:45 Ronde 1 Pitches Structured Ideation
10:00 Ronde 2 Pitches Business Scrum en Startups
10:15 Ronde 3 Pitches Knowledge management
10:30 Verdieping tijdens de Frismakers Break-outs
12:00 Lunch aangeboden door Ricoh
13:00 – 16:00 uur Open Workspace programma Ricoh met trendwatcher Farid Tabarki
12:00 – 18:00 uur Tenniswedstrijden.

Wil je deelnemen aan het middagprogramma van Ricoh? Klik hier om je hiervoor aan te melden.


Organisatie

IMG_1016

IMG_1016

Initiators van de bijeenkomst: Pieter Rahusen, Marketing Development Manager Healthcare & Government Corporate Marketing, Ricoh Nederland B.V. en Suzanne Kemps, programmamaker Frismakers Company.

 


Deelnemende organisaties

deelnemers


 

Ronde 1: pitches Structured Ideation
Innoveren en het optimaliseren van de eigen organisatie is gemeengoed geworden. Maar hoe zorg je ervoor dat een veelheid aan ideeën leiden tot enkele succesvolle marktintroducties? De volgende vernieuwers hebben wij gevraagd om hun geleerde lessen te delen aan de hand van een concrete case:
1. Enexis, Louis Dietvorst “Toekomst scenario’s nodigen uit tot innovatiedialoog”
2. Ricoh, Rick Haas “Urgentie maakt innoveren eenvoudig(er)”
3. DSM, Karen Scholz “Van platte verkoop granulaat naar ontwikkelpartner”
4. Philips Consumer Lifestyle, Maarten van den Boogaard “Transformatie van ideeën tot Business”

Ronde 2: pitches Business scrum en Startups 
Met Business Scrum werk je aan het voortbestaan van jouw organisatie. Maak mensen uit de lijn verantwoordelijk voor radicale vernieuwingen. Kort cyclisch werken en dicht op de klant, zijn hierbij sleutelwoorden. Of kies je ervoor om vernieuwing buiten de eigen organisatie te organiseren met Start-ups? Drie vernieuwers geven een pitch over dit onderwerp:
1. GGD West-Brabant, Inge van den Borne “Organische methode herontwerpen gezondheidszorg”
2. Mood for magazines, Marije van Zoest “Tijdschrift Linda & innoveren vanuit het hart”
3. ING, Bob Timmerman “Scaling Agile”

Ronde 3: pitches Knowledge management
Hoe organiseer jij de kennisstromen rondom R&D? Hoe combineer je een kennisbank, een online community en Elearning? Hoe houd je het werkbaar voor je eigen organisatie, de landenorganisaties en externe ontwikkel-partners?
1. Nutricia Research, Ellen Ruttenberg “Talentontwikkeling”
2. Spring, Marcel Miltenburg “supermarkt Coop online opleidingscentrum”
3. Bam Infraconsult, Anne-Roos van der Elst “Data analyse & dynamisch projectmanagement”

Als het gaat om de realisatie van vernieuwing en innovatie binnen een grote organisatie als BAM, dan helpt Frismakers mij enorm. Het is goed om te horen dat mijn uitdagingen universeel zijn en de oplossingen van anderen helpen zeker om snelle stappen vooruit te kunnen zetten


Hoogwaardige community’s van beslissers
Bij Frismakers werken we met een community’s van beslissers. Deze community’s bestaan veelal uit ondernemende types, vaak werkzaam in grote organisaties. Deelnemende vernieuwers hebben een gemêleerde achtergrond zoals HR, IT, marketing, strategie en business development, zijn allen goed vertegenwoordigt. De community bestaat uit personen die veel verantwoordelijkheid voelen, moeiteloos schakelen tussen strategie en praktijk en over de grenzen van hun eigen branche kunnen kijken. Met een gezamenlijk doel: ruim baan geven aan vernieuwing!

Frismakers voelt voor mij als thuiskomen. Ik ontmoet allemaal vernieuwers en geestverwanten, waarmee ik buiten de kaders van mijn eigen organisatie kan denken

 

Deelnemerslijst

 

Deel dit
1 Comments
  • Vernieuwers delen innovatie-trends |

    13/06/16 at 23:03

    […] Programma 50 Vernieuwers afkomstig uit uiteenlopende branches, deelden hun laatste inzichten tijdens het jaarlijkse Frismakers event op 10 Juni 2016. Vernieuwen is al lang niet meer alleen het domein van ontwikkelaars. Ook vanuit de afdelingen HR, marketing, communicatie en verkoop, wordt er hard gewerkt aan het toekomstig bestendig maken van de organisatie. Het vertrouwde concept van Frismakers is dat vernieuwers branche overschrijdend kennis met elkaar delen aan de hand van concrete cases. […]

Back to top